26 okt. 2011

Cannondale Bad Boy 700

Den 4 oktober gjorde jag slag i saken och skaffat mig en ordentlig cykel. Efter mycket läsning på internet så var det fortfarande ett svårt val, men det blev en Cannondale Bad Boy 700 (disc). Klassiskt pendlarspjut i mattsvart från aluminiummästarna Cannondale. En bra hoj att cykla till jobbet med (räknar med 2-3 mil om dagen). Jag har tänkt att försöka cykla till jobbet över hela vintern. I Göteborg hoppas jag att det inte bli för mycket snö.

Tips och kommentarer tas gärna emot. Är det någon som har en Bad Boy skulle jag gärna vilja ha lite "upplevelser".

Här är några YouTube om Cannondale Bad Boy 700

 

Cannondale Bad Boy 700

 

Cannondale Bad Boy Review

Köpet gjordes hos bikepro.se

Pris: SEK 8.800,00

Frame Bad Boy Stealth SI

Fork Cannondale Fatty SI

RearShock N/A

Rims Cannnondale C2 black

Hubs Shimano Deore/Shimano Deore

Spokes DT Swiss black/black

Tires Schwalbe Kojak Bad Boy Edition 622 x 28

Pedals Octopus

Crank Truvativ Firex 48/36/26

BottomBracket GigaXpipe

Chain KMC X9 black nano finish

RearCogs CSM 96 black polish - 11-32

FrontDerailleur Shimano SLX

RearDerailleur Shimano SLX

Shifter Shimano Deore

Handlebar Cannondale Urban flat handlebar black 31.8

Stem Cannondale C3 black

Headset Cane Creek black/black chrome

Brakes Auriga Sub - black rotors

BrakeLevers Auriga Sub black

Saddle Fizik Pave black

Seatpost Cannondale C3/Gorilla Park black chrome

Sizes L

Extras Grips: Cannondale "Cityscape" black chrome rings, Lights: ICS Bad Boy Edition

7 kommentarer:

  1. Svar
    1. En bra hoj att cykla till jobbet med, den har fungerat bra. Det har inte varit så mycket snö i vinter men den har fungerat fint med fyra stormar. Jag cyklar 2x16 km när cyklar till och från jobbet. Och jag har gjort det sedan jag köpte Cannondale Bad Boy 700. Två punkteringar men det beror inte på cykeln.

      Radera
  2. Hej! Jag har precis likadan cykel och nu funderar jag på att köpa vinterdäck. Läste på ett forum ditt inlägg: "Jag har försett min Cannondale Bad Boy 700 med ett par dubbdäck Schwalbe Marathon winter 35-622mm". Hur gick det med dem dubbdäck? Funkade de bra? Tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dubbdäck Schwalbe Marathon winter 35-622mm funkar fint så länge det är snö. Men blir det is så kan det bli problem men det blir det nog med alla däck. Tänk på att ta det väldigt försiktigt när det är isigt, antal skador ökar mycket på vintern. I Göteborg så kan det vara problem med att de inte hinner skotta bort snön. Snön smälter och sedan fryser det igen och det blir väldigt halt.

      Radera
  3. Vad för längd passar storleken "L"?
    Själv är jag 170 cm, vet inte riktig vilken storlek jag ska välja på cykeln. Har du nån aning?

    Mvh Nikki

    SvaraRadera
  4. Jag är 181 cm och valde storleken "L". Men jag tror att du skall välja storleken "S". Men tag kontakt med försäljare och hör efter vad de säger.

    SvaraRadera
  5. Har bytt däck från Tires Schwalbe Kojak Bad Boy Edition 622 x 28 till Schwalbe Vikbart Däck One Performance RaceGuard 700c x 25.
    Har även bytt kedja till KMC Väg/Mtb Kedja X9.

    SvaraRadera