1 sep. 2013

"The Swede with speed"! Alexandra! no.1 in the world!

Alexandra Engen från Bankeryd kan fortsätta att titulera sig världsmästare. Alexandra Engen försvarade VM-guldet i sprint i mountainbike genom att vinna finalen i Pietermaritzburg, Sydafrika.

Alexandra Engen är tuff i finalen, här kan ni se Engens final i repris

Alexandra Engen är tuff i finalen, här kan ni se Replay: UCI MTB World Championships - XCE, Pietermaritzburg, South Africa i repris.

Vill du se Engens 1/8 – final så titta 28:10.

Vill du se Engens 1/4 – final så titta 1:08:00.

Vill du se Engens 1/2 – final så titta 1:26:40.

Vill du se Engens final så titta 1:40:00

Alexandra Engen säger:

– Helt underbart. Det krävdes en perfekt dag och det hade jag i dag, säger svenskan med andan i halsen direkt efter målgången, säger svenskan till SVT.

Engen var fokuserad i starten och var mycket snabbt iväg. Hon gjorde upp om ledningen med schweiziskan Jolanda Neff och var först in i första kurvan.

Engen utmanades hela tiden bakifrån men behöll ledningen hela loppet och skrek ut sin glädje när hon var först i mål.

– Jag hade bestämt mig, jag skulle inte nöja mig med en andraplats.

SVT:Alexandra Engen försvarade VM-guldet

Radio: Nyheter P4 Jönköping

Lyssna: Alexandra Engen: "Det var otroligt intensivt"

Alexandra Engen försvarade VM-guldet i sprint i mountainbike: Här är en länk till förra VM-guldet.

SVT:Arkiv juni 2013: Reportage med Engen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar